"Mam sprawne rączki"-innowacja własna realizowana  przez Justynę Rzepa w grupie Krasnale.

Niniejsza innowacja ma na celu podniesienie zdolności manualnych dzieci oraz szerzenie idei poznawania poprzez doświadczanie z wykorzystaniem m.in. elementów metody – terapia ręki oraz sensoplastyki. Ma ona zachęcać i motywować do polisensorycznego poznawania świata poprzez manipulowanie przedmiotami o rożnych fakturach, kształtach, konsystencji. Otworzyć dzieci na nowe zapachy, smaki, faktury, wspomagać naturalną chęć doświadczania, wspierać proces uczenia się, rozwijania koncentracji uwagi, spostrzegawczości.

 „Szach-Mat”-koło szachowe-innowacja pedagogiczna realizowana przez Sandrę Kowalską oraz Martynę Lewandowską.

Program jest skierowany do dzieci 5-6 letnich zainteresowanych tematyką. Spotkania odbywają się 1 raz w tygodniu w grupie dzieci uczęszczających na zajęcia. Czas trwania zajęć to około 30 minut, będzie on jednak uzależniony od zainteresowań i aktywności dzieci. Kontakt z szachami rozwija u dziecka m.in koncentrację, pracę w zespole jak również zdrową rywalizację. Podczas zabawy dzieci będą poznawać podstawy i taktykę gry w szachy, a także ukierunkowywane będą na własny sposób myślenia. Fotorelacja z zajęć na głównej stronie internetowej. 

  Kinezjologia Edukacyjna P.Dennisona-innowacja pedagogiczna realizowana przez Sandrę Kowalską oraz Martynę Lewandowską w grupie Podróżnicy.

Program prowadzony jest w grupie średniej (dzieci 4,5 letnie), który zawiera zestaw ćwiczeń poprawiających sprawność umysłową dzieci. Jest to prosta i skuteczna metoda, wspomagająca naturalny rozwój, a podstawowym jej zadaniem jest integracja myśli i działań, czyli idealna współpraca umysłu i ciała. Dzięki tej metodzie dziecko: koncentruje się dłużej na powierzonym zadaniu, stara się wykonywać polecenia terapeuty, wypowiada się w sposób bardziej komunikatywny, jest bardziej aktywne, potrafi się zrelaksować, lepiej radzi sobie ze stresem, rozwija swoją koordynację wzrokowo – ruchową – słuchową.

 "Angielski na co dzień"-innowacja pedagogiczna realizowana przez Katarzynę Pawłowską w grupie Krasnale.

Głównym celem innowacji "Angielski na co dzień" jest rozbudzenie wśród dzieci zainteresowania językiem angielskim i zapoznanie z podstawowym słownictwem poprzez wplatanie w sposób jak najbardziej naturalny słów i zwrotów w języku angielskim do codziennych aktywności w przedszkolu. Zakłada się wprowadzenie innowacji jako stałego elementu pracy dla nauczyciela przez kilka minut codziennie, poprzez wplatanie słów i zwrotów w j. angielskim do codziennej komunikacji z dziećmi.

Treści edukacji językowej będą pokrywać się z aktualnie realizowanymi treściami wyznaczonymi przez program wychowania przedszkolnego oraz z treściami realizowanymi podczas zajęć w przedszkolu. Dzieci będą uczyć się za pomocą tego, co zobaczą, usłyszą, zrobią, czego dotkną, posmakują, powąchają, itp. Język angielski będzie przyswajany w czasie śpiewania piosenek, recytacji krótkich wierszyków, powtarzania rymowanek, podczas zabaw ruchowych, krótkich inscenizacji. Wprowadzane słownictwo opierać się będzie na prostych zwrotach, które dzieci rozumieją i słyszą na co dzień.

 „Skuteczne zdziwienie”-innowacja pedagogiczna realizowana przez Martę Krzeszewską i Martę Walerych -Siek w grupie Tropiciele.

Strategia nauki czytania i pisania Skuteczne zdziwienie. Jest to wyzwalająca myślenie nauka czytania (metoda czytania: syntetyczno-analityczna o charakterze fonetycznym).

Umiejętności czytania, pisania i komunikowania się należą do kluczowych kompetencji współczesnego człowieka, a ich nauka jest jednym z podstawowych zadań systemu oświatowego.

Przyjęta innowacja pedagogiczna Skuteczne zdziwienie. Wyzwalająca myślenie nauka czytania, przez aktywizowanie dzieci poznawczo, emocjonalnie i motorycznie, zapewnia im nie tylko wczesną alfabetyzację (emergent literacy) w zakresie nauki czytania i pisania, ale też alfabetyzację wizualną (visual literacy), która przyczynia się do rozwijania zdolności do interpretowania wzorców (kodów) wizualnych w sposób właściwy dla danej kultury (Kress, van Leeuwen 1996, Dylak 2012). Dzieci doświadczają wysokiej jakości wizualizacji graficznych (w postaci 22 plansz i książki obrazkowej), za których pośrednictwem rozpoznają związki pomiędzy obrazem dźwiękowym głoski a obrazem wizualnym litery. Ilustracje wyzwalają dziecięce narracje zbudowane wokół zorganizowanych brzmieniowo tekstów.

„Bajeczna motoryka” innowacja pedagogiczna realizowana przez Sylwię Pęczkowską – Szumieł w grupie Krasnale.

„Bajeczna motoryka” to połączenie zainteresowania czytelnictwem, rozwijanie wyobraźni, rozwijanie dużej motoryki, zabawy sensoryczne a także manipulacyjne. Innowacja prowadzona jest w grupie najmłodszej (dzieci 3 i 4 – letnie) i wspierać ma ona naturalny rozwój ruchowy dziecka ze szczególnym zwróceniem uwagi na wzmacnianie mięśni posturalnych oraz mięśni obręczy barkowej, które są bazą do tego, żeby w późniejszym okresie dziecko przygotowane było do wykonywania coraz bardziej precyzyjnych ruchów, takich jak prawidłowe ujęcie narzędzia pisarskiego. Czerpie ona z integracji sensorycznej oraz terapii ręki. Zabawy zaaranżowane są w nawiązaniu do czytanych przez nauczyciela bajek, tak aby wszystkie ćwiczenia były dla dzieci interesujące, rozwijały ich wyobraźnię oraz były dla nich przyjemnością.