RAMOWY ROZKŁAD DNIA
6:00–8:00
Schodzenie się dzieci. Zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy indywidualne i w grupach, czynności porządkowo-gospodarcze, czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczyciela.
8:00–8:45
Zabawy integracyjne, praca indywidualna z dziećmi, poranne ćwiczenia.
8:45–9:00
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania, wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych – opanowanie umiejętności mycia rąk, czynności samoobsługowe.
9:00–9:30
Śniadanie. Doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku, kulturalne zachowanie przy stole.
9:30–9:45
Zabiegi higieniczne, przygotowanie do zajęć.
9:45–10:45
Działalność edukacyjna wsparta o plany miesięczne opracowane przez nauczycielki poszczególnych grup w oparciu o podstawę programową, zajęcia i zabawy edukacyjne uwzględniające podział na grupy wiekowe wg 4 obszarów edukacyjnych.
10:45–11:00
Czynności organizacyjno porządkowe, zabiegi higieniczne, przygotowanie do wyjścia do ogrodu/na spacer, wprawianie do samodzielnego przebierania się dzieci i wzajemnej pomocy, wdrażanie do samodzielności.
11:00–11:45
Zabawy, spacer w pobliżu przedszkola, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, zabawy zorganizowane przez nauczyciela i swobodne na placu przedszkolnym, zachowanie bezpieczeństwa, w zależności od pogody zabawy dowolne w Sali, oparte na spontanicznej aktywności dziecka i wspierające integrację.
11:45–12:00
Czynności porządkowo-higieniczne, przygotowanie do obiadu, wdrażanie do samoobsługi.
12:00–12:30
Obiad. Praca nad prawidłowym posługiwaniem się łyżką i widelcem, zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw, dbanie o utrzymywanie czystości przy stolikach.
12:30–14:15
Odpoczynek poobiedni – relaksacja, dzieci młodsze leżakowanie, kwadrans na bajkę, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy: podejmowane z inicjatywy dzieci, w kącikach zainteresowań, tematyczne, integracyjne, konstrukcyjne, plastyczno – techniczne oraz w terenie.
14:15–14:30
Czynności porządkowe, mycie rąk, rozwijanie umiejętności samoobsługowych.
14:30–15:00
Podwieczorek. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania i estetyki.
15:00–16:30
Kontynuacja działalności edukacyjnej, zabawy i gry dydaktyczne, praca indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych zespołach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia, czynności porządkowe
16:30–17:00
Rozchodzenie się dzieci.